Mikä on TiTä?

punapaita_tytto

Tiirismaan Tähystäjät on pieni yhteislippukunta, joka toimii Salpausselän seurakunnan alueella.
Toimintapaikkoinamme on Salpausselän kirkko, Jalkarannan seurakuntakoti, Riihelän kerhohuone ja Harjunalustan seurakuntakoti. Tällä hetkellä toimintaa on ainoastaan Jalkarannan seurakuntakodilla.

TiTä eli Tiirismaan tähystäjät on perustettu 1962. Lippukunnan ensimmäinen johtaja oli Hilkka Helinä Karanka.

TiTän huivimerkki on ollut Salpausselän Partiotyttöjen yhteinen huivimerkki, kunnes tyttö- ja poikapartio yhdistyivät 1972. Sen jälkeen huivimerkki on ollut vain meidän käytössämme. Huivin kuvio kertoo tarinan mukaan siitä päivästä, jolloin lippukuntamme sai alkunsa. Tuona aurinkoisena päivänä perustajajäsenet olivat vaeltamassa Tiirismaan maastossa. Vaeltaessaan he keskustelivat uuden lippukunnan perustamisesta ja samalla hetkellä satoi talven ensmmäiset lumihiutaleet maahan.

TiTän lipun on suunnitellut Carl-Erik Bergholm.